Železnice Praha-Kladno je pomalá, má malou kapacitu a je celkově zastaralá. Proto většina dojíždějících denně z Kladna do Prahy za prací a do škol jezdí více autem či autobusem, což často vytváří dopravní zácpy,” uvedla k tomu Petra Kolínská (Zelení), náměstkyně primátorky hl. m. Prahy.
Aktualizace zásad územního rozvoje lokálně upravuje vymezení koridoru železniční tratě Praha – Letiště Václava Havla Praha – Kladno. Koridor tak vymezuje v rámci železniční tratě mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín, což je jižně od dnešní trati. Umožní tak výstavbu nových železničních tunelů mezi těmito stanicemi, bez této aktualizace by nebylo možné tyto tunely realizovat.
„Dlouhodobě podporujeme větší zapojení železnice do obslužnosti Prahy a jejího okolí, přičemž naší prioritou je zároveň napojení trati na letiště Václava Havla. Proto jsem ráda, že máme za sebou další krok k realizaci tohoto důležitého projektu a vstoupili jsme do stádia, ve kterém mohou občané podávat své připomínky,“ dodala Petra Kolínská.
Cílem je tak vybudovat dvoukolejnou železniční trať na Letiště Václava Havla a spojit ho tak s centrem Prahy. Zároveň se bude modernizovat stávající jednokolejná trať mezi Masarykovým nádražím a Kladnem. Na Letiště Václava Havla povede nově vybudovaná odbočka ze stanice Praha-Ruzyně. Vznikne 6 nových zastávek. Na trase bude moci jezdit až 10 párů vlaků za hodinu - 6 na letiště a 4 do Kladna. Cesta z Prahy na letiště se zkrátí na 27 minut a odpadne nutnost přestupovat. Tato varianta je ve srovnání s výstavbou metra výrazně levnější, navíc vlaky budou jezdit 24 hodin denně.
Zdroj fota: Wikimedia Commons