Na pražských náplavkách je možné od konce června nově využívat unikátní limitovanou edici vratných kelímků s designem pražských náplavek. Hlavním cílem vytvoření nové série je zvýšení využívání tohoto ekologicky šetrného obalu jak na farmářských trzích, tak i ve všech dalších provozech. Celkem 5 000 kusů kelímků s objemem 0,3 litru s jedinečným designem nese motivy spojené s náplavkou. Jedná se o kobku, labuť, přívoz a tramvaj na nábřeží. Autorem motivů je výtvarnice Nikola Logosová, která je navrhla pro značku originálních suvenýrů Pragtique.
Limitovanou edici děláme proto, abychom otevřeli možnost pracovat se špičkovými výtvarníky a popularizovali službu vratných kelímků. Nikola je skvělá výtvarnice a věřím, že i její design přispěje k tomu, že lidé vratné kelímky budou používat i jinde než na náplavkách, doplňuje Jiří Sulženko, kurátor pražských náplavek ze společnosti TRADE CENTRE PRAHA, která pražské náplavky spravuje.
Autorka designu Nikola Logosová je držitelkou ocenění Nejkrásnější kniha roku a Zlatá stuha. Věnuje se ilustrování plakátů a především dětských knih. V minulosti spolupracovala například se studiem Najbrt, Hospodářskými novinami, Meetfactory, časopisem Nový prostor nebo firmou Škoda.
"Sama bydlím v okolí náplavky, i když té smíchovské. Když jsem byla oslovena značkou Pragtique na zpracování vizuálu spojeného s Prahou, vybrala jsem si právě tento motiv. Chtěla jsem se vyhnout již známým ikonám, proto jsem si vybrala toto živé místo, které je velmi atraktivní nejen pro mladé lidi. Logicky jsem tak do této ilustrace promítla všechny prvky, které k tomuto místu neodmyslitelně patří. Líbí se mi atmosféra tohoto místa, které je však na mě někdy až moc lidnaté. Ráda navštěvuji zdejší trhy, ať už bleší, nebo farmářské," vysvětluje na závěr výtvarnice Nikola Logosová.
Redakčně upraveno
Zdroj: Praha.eu
Zdroj foto: Pixabay